יום חמישי, 1 במרץ 2012

חליפות טוקסידו בעידן הזה


חליפות טוקסידו בעידן הזה

פה אצלנו בישראל לא ממש מבינים מה עומד מאחורי "הקטע הזה של חליפת טוקסידו". נדיר מאוד למצוא גבר לבוש באופן מדוגם ורשמי כל כך עם חליפה ועניבת פפיון באירועים בארץ ועוד יותר נדיר למצוא הנחיות לקוד לבוש בהזמנה לאירועים כאלה. לעומת זאת, בארצות מערביות מעבר לים, זה מקובל וידוע שאירוע ערב חגיגי שהוגדר לו קוד לבוש "עניבה שחורה" משמעותו שתמצאו אולם שלם מלא בגברים שכולם לבושים כמו ג'יימס בונד כשהוא יוצא למשימה חשאית ומתערבב בין מיליונרים נבזיים ונערות קזינו מפתות במיוחד...

כך באמת הוליווד מתייחסת ללבוש שכזה שנתפר לראשונה במאה ה-19 ושרד עד ימיינו: הטוקסידו מלווה אותנו בעיקר בסרטים ובאירועי השטיח האדום שמשודרים אלינו בשעות לילה מאוחרות. הנשים, כל אחת לבושה במיטב המחלצות של מעצבי אופנה מובילי טרנדים עכשוויים, וכל הגברים לבושים כמעט בצורה זהה (חוץ מהמרדנים בסגנון ג'וני דפ וחבריו שמאסו בטוקסידו המסורתי השמרני. מישהו אמר סשה ברון כהן?). הוליווד הנוצצת. אז מה זה בכלל טוקסידו ?

טוקסידו
אז מהי חליפת טוקסידו מקורית
חליפת טוקסידו היא כאמור חליפה בצבעי שחור לבן מכף רגל ועד ראש עם הנחיות מאוד פרטניות לגבי אופן הלבישה עד אחרון הפרטים. חליפות טוקסידו לובשים גברים באירועים רשמיים בהם נהוג קוד רשמי, החגיגי ביותר. החליפה קרויה למעשה על שם הז'קט שלה שנקרא טוקסידו (או בשם נוסף במדינות שונות – סמוקינג). בניגוד לאירועים בעבודה או חגיגות פחות רשמיות, באירוע בו לובשים חליפת טוקסידו לא מורידים את המקטורן כל הערב מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מההופעה המכובדת כולה.

חליפת טוקסידו
טוקסידו – יש ספר הוראות הפעלה
לבישת טוקסידו היא אמנות משל עצמה ויש כללים מאוד ברורים שיש לעבוד לפיהם. בואו נעבור עליהם מלמעלה ועד למטה:
·         הז'קט כמובן, אותו מקטורן המפורסם שעל שמו קרויה החליפה כולה צריך להיות בעל דש מבד משי עדין.
·         הצווארון יכול להיות בעוביים שונים אולם חייב להתאים לגודל הפפיון שנבחר עם החליפה, שלא תהיה התנגשות בגדלים. המקפידים לא ייתפסו עם עניבת פפיון שאינה עשויה משי.
·         מתחת לז'קט המסורתי יש ללבוש חולצת כפתורים לבנה מגוהצת למשעי ומסודרת ,בעלת שרוולים ארוכים כמובן ורצוי עם חפ0.תים מחוברים לקצה של כל שרוול (החפתים אמורים להציץ מעט החוצה מעבר לקו השרוול של הז'קט).
·         מכנסיים שחורים ללא פּנסים או כפלים. שוב, המקפידים לא ילבשו מכנסיים עם לולאות להכנסת חגורה, מכיוון שלא אמורים לשים חגורה עם חליפת טוקסידו – החליפה אמורה לשבת "בול" בזכות עצמה.
·         אמרנו עד למטה, אז בבקשה: נעליים שחורות ובתוכן גרביים שחורות (!) עד גובה הקרסול ולא קצרות מידי,  כדי שבעת הישיבה לא ניתן יהיה לראות את הרגל החשופה.
ומה כן אופציונאלי? ניתן לגוון מעט את החליפה ולהוסיף לה ווסט מעוצב בצבעים משלימים או אפילו אבנט, כל עוד הם מסודרים ולא מגיעים ביחד על החליפה אלא כל אחד לחוד.
חליפות טוקסידו

ומה עם האשה שלצידו
לנשים אין הנחיות ברורות ומפורטות כל כך, אולם כאשר הן מתלוות לאירוע רשמי ובן זוגן בטוקסידו מצופה מהן שיתלבשו גם הן באופן רשמי עם שמלת מקסי ארוכה או שמלת קוקטייל מעוצבת ואפנתית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה